Jumaat, 25 Mac 2011

Tahan.

Cuti,aku kini sedang bercuti di kampung halaman,melepaskan rindu dengan keluarga tercinta,tiada apa yang menarik pon,aku pulang kali ni semata-mata mendapat jemputan dari kawan aku,hari bahagia dia dah tiba dan akan berlansung Sabtu ni,26 Mac 2011,aku doakan dia dan isteri bahagia selamanya.Moga dipermudahkan perjalanan hidupnya.

Aku,aku suka ekspresikan perasaan aku dengan lagu,aku akan dendangkan lagu yang ada maksud disebaliknya,aku rasa selesa buat macam tu,mungkin sebab aku malu,aku tak peduli,janji aku boleh ekspresikan perasaan aku,tak kira mereka perasan atau tak,aku tak kesah.

Blog,aku juga suka lahirkan perasaan aku kat sini,kenapa?sebab takda orang nak baca kot,hahaha,kononnya macam diari la,rahsia peribadi.Takpa,janji aku selesa.

Dunia,sedih melihat dunia,sepertinya dunia sangat kejam ketika ini,macam2 yang berlaku,siapa yang kejam?dunia atau kita?aduhai manusia,sampai ke akhirnya,kau takkan pernah sedar akan kesilapan kau.

Kenyataan yang bodoh,aku suka membaca,semalam dan hari ni aku membaca surat khabar,aku selak helai demi helaian,dan aku tertarik dengan kenyataan yang berbunyi lebih kurang begini "takde suami pun takpe,janji ade motor",kau rasa bodoh tak orang yang bagi statement ni?tolong lah manusia,tolonglah diri kau tu,aku mungkin tak faham apa yang kau cuba sampaikan,tapi jangan bagi kenyataan macam tu,kau sepertinya tak mengenang suami kau,tak menghargai suami kau,kau mungkin tak ambil endah,namum setiap kata2 kau adalah doa buat diri kau sendiri,tolong jangan perbodohkan diri sendiri.dan hari ni,tajuk besar di Harian Metro,menunjukkan seorang wanita sedang memegang kucing,ceritanya,dia sanggup tolak lamaran lelaki,kerana kucing,katanya lelaki sekarang tak boleh percaya,suka curang dan sebagainya,dan si kucing setia,dan dia mengatakan bahawa sanggup bujang sampai bila2,hei perempuan!kau faham ke apa yang kau katakan tu?secara jujur melalui naluri lelaki aku,aku cakap perempuan ni tak boleh pakai,kenapa?korang fikirlah sendiri.Sedarlah perempuan,kau akan tua,kau akan mati,aku berani jamin yang kau akan jilat ludah kau sendiri.Baru padan dengan muka kau.

Tahan,setelah kajian dijalankan,aku mendapat jawapan,dan jawapan yang sedikit mengecewakan,masih berhalangan,hampir patah harapan,takpelah,mungkin bukan dia takdir aku,bukan dia jodoh aku,mungkin aku perlu mencari lagi,dan terus mencari,siapakah gerangan hati,yang tulus terima aku,buat dia,terima kasih.Mungkin aku yang berlebih.Semoga sentiasa ceria dan gembira.Aku tahan niat aku buat sekian kalinya. :)


Amirul.

Tiada ulasan: