Isnin, 7 Mac 2011

Before I Sleep.

Its been a tiring day today.
Kadang2 aku rasa aku dah tak mampu lagi untuk meneruskan apa yang aku lakukan pada tahap ini,setiap minggu akan berlaku perkara yang sama,aku bagaikan robot buatan sendiri,aku bangun pagi,aku mandi,aku pergi kerja,aku bekerja 12 jam sehari,separuh hari aku aku jalani di tempat kerja aku,aku balik,aku mandi,aku makan,aku tengok tv sekejap,aku telaah facebook sekejap,aku tidur.Pagi kemudiannya aku jalani lagi apa yang aku buat semalam,dan begitulah seterusnya aku jalani hidup aku ni seharian selama bertahun2,yang mungkin akan berpenghujung bila aku mati.
Wang.
Perasan tak hidup kita kini di rajai oleh wang,wang adalah segalanya,dengan wang aku boleh beli apa sahaja,dengan wang aku boleh nikmati apa sahaja,dengan wang boleh beli cinta palsu.dengan wang boleh beli kepercayaan palsu,dengan wang boleh beli kejujuran palsu,tanpa wang kau tak boleh buat apa2,kau duduk diam2 di sana dan tunggu kutukan dan bebanan hidup terus menerus,semua mengejar wang,tak kira dengan gaya apa sekalipun,dengan cara apa sekalipun,begitu juga aku,akan terus bekerja demi wang,demi menjalani kehidupan yang serba kewangan ni,dari mana datangnya sistem kewangan yang banyak membunuh dari membantu ni?siapakah yang mewujudkan sistem kewangan ni?siapa yang menilai kertas2 yang terdapat gambar2 menteri,raja dan sebagainya ni?Jika aku mampu lari dari semua ni.
Before I Sleep.
Its been a years im here,at the north of Malaysia,and there so much things happen,so much things ive learned,so many things i gain,and so many things ive lost.Meet new people,making new friends,switch my way of speech and many things.But its still me,me that u know from the first we met,its me and its really me.I love the way i take,i love the way i make,and i Love u all.

Amirul.

Tiada ulasan: