Khamis, 17 Mac 2011

Harap!

Assalamualaikum.

17 Mac 2011,pulang dari kerja semalaman,agak keletihan,namun aku tahan.Hahaha.Sempat lagi tu.
Dan aku rasa aku sangat2 ingin luahkan perasaan aku hari ini,dan di sinilah tempat yang paling sesuai sekali aku rasa untuk aku luahkan apa yang aku rasa sekarang.

Pertama sekali,aku nak lahirkan rasa simpati aku terhadap penduduk2 di Jepun yang dilanda musibah yang besar hinggakan 20000 manusia telah kehilangan nyawa.Gelora tsunami telah menyerang negara tersebut dengan gahnya,air hitam muntah ke daratan merobek seluruh isi buminya.Semua yang terjadi pasti ada hikmahnya,tidak terkecuali musibah yang melanda negara itu,semuanya telah ditentukan oleh Yang Maha Kuasa.Walaupun mereka adalah negara yang maju,namun kemajuan mereka tidak setanding dengan kekuasaan Yang Maha Kuasa.Sama2lah kita berdoa agar kita semua dijauhkan dari musibah dan kemurkaannya.

Hati.sedar,dalam beberapa hari ini hati aku bergelora kencang,mungkin lebih hebat dari gelora tsunami yang melanda Jepun,aku tidak tahu mengapa,namun ada sesuatu yang menarik perhatian aku,sudah lama sebenarnya aku perhatikannya,namun ada yang menghalangnya dahulu.Kali ini,sekali lagi pandangan aku ke arah itu,namun dengan sedikit kelainan yang ada,semakin menarik perhatian,degupan jantung kian kuat,dan dengan tak semena,tanpa dirancang,hati ini berdenyut laju.Sehari-harian aku lalukan,tetap juga begitu,adakah aku....?Aku tak tahu nak buat apa,tak tahu mana nak mula,tak tahu apa yang perlu dibicara,hanya resah yang melanda,gelisah jiwa,gelora rasa.Dan sekali lagi terfikir aku,masih adakah lagi halangan itu,seperti waktu dahulu?Atau sudah tiba masanya aku,menyuarakannya.Langkah mula sudah aku ambil,setiap peluang akan aku gunakan,demi meluahkan rasa hati aku.

Namun aku tahu,perasaan yang tetiba ini tak harus aku layankan begitu sahaja,dan tak perlu aku taruh harapan setinggi kilimanjaro,kerna semuanya tak pasti,mungkin hanya aku sahaja berperasaan begini,bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi,dan cuma harapan setipis salji,tepukan aku berbalas.Mana nak mula?aku buntu!

Amirul.

















Tiada ulasan: