Ahad, 6 Disember 2009

Labuh Tirai.

Ahad 06/12/2009

Lambat sungguh hari ini berlalu,
Sepertinya seminit aku rasa seperti sehari,
Menanti tibanya waktu itu,
Untuk aku labuhkan tirai siang,
Dan pulang,ke rumah.....
Berehat dan beriadah.

Namun,
Cepat sungguh tahun ini berlalu,
Hinggakan aku tidak sedar,
Bahawa Disember sudah menjelma,
Dan aku,
Rasakan seperti baru semalam aku meraikan,
tahun baru 2009,
Bersama keluargaku di pantai itu,

Kini,
Disember terus berlalu,
Dengan aku,
Berjalan di dalamnya,
Sendirian,menghitung detik,
Hari demi hari,
Aku lalui,sama.....
Berkerja,beriadah,bercanda,bergelak ketawa,berkawan,menangis,sedih,gembira,kecewa,
Seperti mulanya Januari,

Dan mungkin,
Aku akan terus begini,
Terus mengecapi hari yang indah ini,
Setiap hari,
Begini,

Atau mungkin,
Akan ada sesuatu yang pasti,
Berlaku pada aku,
Yang aku panggil,
Takdir.

Labuhkan tirai Disember,
Dengan sesuatu di hati,
Untuk aku bawa,
Ke Januari yang berikutnya.


Amirul.

Tiada ulasan: