Selasa, 13 September 2011

13 September.Terima Kasih Semua!

Alhamdulillah...

Bersyukur aku ke hadrat Allah kerana dipertemukan sekali lagi dengan tarikh keramat 13 September ni,tarikh di mana aku dilahirkan ke dunia ciptaan Allah Yang Maha Esa ni,dan aku bersyukur kerana selama 26 tahun aku di muka bumi ni,aku di kurniakan kesihatan yang baik,kehidupan yang pada aku baik,di kelilingi orang2 yang baik,di pertemukan dengan orang2 baik.Tahun ni tarikh keramat ni sedikit bermakna kerana jatuh pada pertengahan bulan Syawal,di mana kita umat islam masih lagi merasakan demam Aidil Fitri,juga masih lagi merasakan bahang sambutan merdeka negara yang ke 54 kalau tak silap aku,aku sekali lagi bersyukur kerana di lahirkan di bumi Malaysia yang bertuah ini,negara yang aman dan makmur,tanpa peperangan,tanpa ancaman,penuh dengan keindahan.Dengan itu,sama2lah kita mempertahankan kemakmuran negara Malaysia ini.

Tersentuh hati aku pagi ini,menangis tanpa air mata,hanya hati,hati yang tersentap apabila seorang demi seorang ahli keluarga,sahabat,rakan,dan teman bertalu2 menyampaikan ucapan dan doa buat diri aku yang serba kekurangan ni,lebih2 lagi apabila mendapat mesej daripada Mamaku,sungguh aku terharu.

Mesej Mama :

"13 september,dgn izin Allah anakanda dilahirkan,dgn hati yang amat bahagia,anakanda menjadi permata buat ayah dan bonda,membesar dlm peliharaan Allah,bonda bersyukur penuh sepenuh jiwa,walau banyak kekurangan dlm diri bonda,anakanda tetap menjadi anak yang boleh dibanggakan,mudahan anakanda terus di beri kehidupan yang mulia di pelihara dunia dan akhirat,di murahkan rezeki,kesihatan yang baik,terus mengingati Yang Maha Esa,menjadi anak yang soleh.Akhir kata dari bonda,Selamat Hari Ulang Tahun,sayang dari bonda,doakan untuk bonda,agar sentiasa di kurniakan taufik dan hidayah,maafkan bonda jika dalam membesarkan anakanda banyak kepincangannya,ingat bonda selalu"

Buat Mama,andai mama baca blog abg ni,takde kata yang abg dapat ucapkan pada mama,selain dari terima kasih tidak terhingga buat mama yang dari kecil abg mama tatang bagai minyak yang penuh,hinggalah ke dewasa ini,mama jugalah yang menjadi ratu dalam hati abg,terima kasih atas segala pengorbanan mama,usaha mama,tunjuk ajar mama,doa mama dalam membesarkan abg,bersyukur abg mendapat mama sebagai ibu,seorang ibu yang sangat memahami abg,menegur abg bila abg bersalah,doa mama jugalah yang membawa abg ke tempat di mana abg berada hari ni,takda siapa yang mampu menggantikan semua tu,takda apa yang mampu abg berikan pada mama,hanyalah doa dari abg buat mama,agar mama sentiasa sihat di samping suami(abah) dan berada dalam keberkatan Allah.
Mama,InsyaAllah,selagi nyawa ada dalam badan anakmu ini,keluargalah yang menjadi keutamaan,kebahagiaan mama dan abah abg dahulukan,InsyaAllah,sama2lah kita berusaha dan berdoa kepada tuhan,agar diberikan kita kekuatan dalam menyempurnakan kepincangan yang ada,memenuhkan ruang yang serba kekurangan,dengan cinta kita,dengan cinta Ilahi,semoga kita semua mendapat rahmat dan keberkatan dari Allah,InsyaAllah.

Buat teman,rakan dan sahabat,terima kasih tidak terhingga aku ucapkan atas ucapan dan doa kalian,tiada kata dapat aku gantikan selain dari syukur ke hadrat Ilahi dikurniakan insan2 seperti kalian,semoga kita sama2 mendapat keberkatan dalam kehidupan,kesihatan yang berkekalan,kejayaan yang di impikan, 

Semoga Tuhan Merahmati Segala Cinta Di Dunia.










Amirul@Bear@Lurima@Qaseh

Tiada ulasan: