Rabu, 22 Februari 2012

22022012

Assalamualaikum,

Apa khabar kalian?aku harap kalian sihat2 selalu dan diberkati Allah hendaknya.

22 Feb 2012,genap 2 tahun aku mengembara di utara Malaysia ni,demi mencari rezeki tuhan yang melimpah ruah,demi mencari diri ini yang sebenar2nya,Alhamdulillah,tuhan berikan aku peluang untuk aku perbetulkan setiap kesilapan dan kesalahan aku yang lampau,yang andai dikira sejak dari lahirnya aku kebumi ini,keseluruhan usia aku sia2kan,kesal bila terkenang apa yang telah dilalui sebelum ini,namun tuhan Maha Pengampun,Maha Penyayang,Maha Pemurah.

Dalam masa 2 tahun ni jugak,pelbagai perkara aku tempuhi,suka,duka,tangis,tawa semua lengkap mengisi setiap detik waktu yang aku tempuhi,dugaan,cabaran,kekalahan,kemenangan telah aku harungi,kadang2 kudrat ini,hati ini,akal ini seperti tidak mampu untuk mengharungi semuanya,namun dengan izin dan berkat tuhan,aku tempuhi dengan tabah,sabar,walaupun kadangkala kesabaran tu tercabar dengan amat hebat sekali,aku tetap akan harungi,setiap dugaan aku anggapkan cabaran pada aku untuk terus berusaha.

Anak kecil.
Kalau 2 tahun dulu,anak kecil itu masih lagi tidak mengerti apa2,masih tidak pandai berkata2,namun hari ini,ligatnya dia,pintarnya dia,petah perkataannya,walaupun kadang2 aku sendiri tidak faham ape yang diomonginya,namun celotehnya membawa kesenangan dalam hati aku,telatahnya sentiasa buat aku tersenyum,sayang sudah besar,dan akan terus membesar,sayang akan menghadapi kehidupan yang penuh pancaroba,aku berdoa kepada tuhan agar dipelihara anak kecil itu dari kejahatan dan kesesatan,lindungilah dia tuhan,lindungilah dia dari anasir2 yang tidak baik,sayang..aku harap dan berdoa agar kau sentiasa tabah menghadapi hidup ini,aku di sini akan sentiasa rindukan kamu.

Kerja.
Alhamdulillah,rezeki tidak putus2 datang kepada aku,suasana kerja aku tetap sama seperti 2 tahun yang lepas,namun banyak juga yang aku pelajari,fahami.Tapi setiap 1 perkara yang aku belajar,pasti ada ruang kosong yang tinggal,ilmu tidak akan pernah habisnya,sungguh besar nikmat tuhan,aku belajar dari sehari ke sehari,namun masih tidak akan penuh dada ini dengan ilmu,masih banyak lagi ilmu yang aku tidak tahu,naik untuk bekalan duniawi,juga bekalan aku untuk mememuiNya.Ya Allah,sungguh besar nikmatMu,sungguh luas Ilmumu,aku hanya hambamu yang hina,ampunkan aku Ya Allah.

Hidup.
Alhamdulillah,sekali lagi dengan izin tuhan yang Maha Kuasa,aku bakal menginjak ke alam baru,alam yang tidak sama sekali dengan apa yang aku lalui hari ini dan sebelumnya,alam dimana aku akan memikul tanggungjawab yang baru,tanggungjawab yang lebih besar.InsyaAllah aku akan melangsungkan perkahwinan dengan pasanganku tidak lama lagi,jika sebelum ini aku sendirian,selepas ini aku akan berduaan,dan kemudian andai ada rezeki dari tuhan,aku akan ada sebuah keluarga sendiri,yang akan dipertanggungjawabkan ke atas aku,yang akan aku bentuk,yang akan aku bina dengan kudratku.Ya Allah,bimbinglah aku,berilah kekuatan kepada hambaMu ini untuk menjadi ketua keluarga yang baik mengikut jalanMu,belandaskan agamaMu Ya Allah.

Keluarga.
Abah,mak,lepas ni abang akan ada keluarga sendiri,namun jangan kuathir atau risau akan kedudukan kamu,aku akan sentiasa dekat dengan kamu,walaupun zahirnya kita jauh,namun hati kita akan tetap dekat,aku tidak akan lupa segala jasa dan pengorbanan kalian,doaku atas kesejahteraan dan kebahagiaan kalian akan sentiasa bermain di bibir ini,bibir yang kamu suakan minuman,bibir yang kamu jamahkan makanan,kamu akan tetap di hati ini,yang telah kamu pelihara sejak lahirnya aku ke dunia ini,Cinta kasihku tidak akan pernah pudar untuk kalian.Ya Allah,peliharalah kedua hambaMu itu dari sebarang kecelakaan,berilah kebahagian kepada mereka,kesihatan yang baik kepada mereka,rezeki yang melimpah ruah kepada mereka.

Tulang Rusuk.
Wahai tulang rusukku,ini untuk kamu,terima kasih kerana sudi menerima aku menjadi temanmu,terima kasih kerana sudi menjadi pelengkapku,suri hidupku.Harapan aku,terimalah aku seadanya aku,cintailah aku,sayangilah aku,kasihilah aku.Aku mungkin bukan yang terbaik buatmu,namun aku akan cuba sedaya upayaku untuk menjadi yang terbaik untuk kamu,untuk keluarga yang kita akan bina,InsyaAllah.Tuhanku,Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,Kau lembutkanlah hati kami,Kau peliharalah kami,Kau lindungilah kami,Kau berikanlah kasih sayangmu terhadap kami,Kau pupuklah perasaan cinta,kasih dan sayang dalam hati kami untuk pasangan kami,berilah kami kekuatan untuk menempuh segala dugaan dan cabaran yang bakal kami tempuhi,hanya padaMu kami berserah,hanya padaMu kami memohon.

Akhir kata.
Dengan lafaz Alhamdulillah,aku memanjatkan syukur kehadratMu Ya Allah,atas kurnia yang telah kau berikan pada aku selama ini.Tetapkanlah hatiku,tetapkanlah imanku agar aku tidak leka untuk sujud kepadaMu.Amin.

Semoga Tuhan Merahmati Segala Cinta Di Dunia.

Amirul.

Tiada ulasan: