Rabu, 26 Januari 2011

Selamat Tahun Baru.


Assalamualaikum...


Tahun 2010 pergi sudah,tibalah tahun 2011 yang akan kita sama2 lalui,walaupun dah hampir sebulan kita meninggalkan 2010,namun setiap kenangan sepanjang tahun itu masih segar dalam ingatan.Diam2 dah hampir setahun aku di Penang ni,dan macam2 dah aku lalui.Alhamdulillah aku boleh menerima suasana dan budaya yang sedikit berbeza di utara tanah air ni.


Aku melangkah tahun baru ni sama seperti semua manusia di bumi ni,mungkin dengan semangat baru,azam baru(kalau ada la),buku diari baru,cinta baru(bagi yang dah putus cinta pada tahun lepas la...huhu),laptop baru(itu aku,hihihi)dan macam2 lagila yang baru,cuma yang tak baru adalah diri kita sendiri,yang semakin hari semakin menganjak tua,aku pun tak sedar yang tahun ni aku akan berumur 26,dah lebih suku abad dah rupanya aku ni.


Alhamdulillah,aku tinggalkan 2010 tanpa masalah2 besar,dan melangkah ke 2011 dengan lapang,cuma yang tak lapangnya pasal hutang lapuk yang perlu di bayar,hahaha....Aku mulakan 2011 dengan meraikannya bersama2 keluarga aku di kampung,dengan meriah sekali,dengan boria,bunga api dan sebagainya.dan kemudia selang beberapa hari,buat pertama kalinya aku kena naik mahkamah.Teruja gak sebab ia sesuatu yang sangat "rare" buat aku,kekok pun ye jugak pasal kebiasaannya mahkamah menggunakan protokol rasmi,nasib baik dalam hal aku ni dia tak buat betul2,cuma selambe jek,so senang la sikit kerja aku nak menghadap Puan Hakim tu,dan sesi di"saman" tu berlaku dalam hanya lebih kurang 5-10 minit je.Tapi sebelum tu aku menunggu dekat sejam jugak la,Puan hakim mekap lama sangat kot.Jenuh aku tunggu.


Tahun 2011 ni aku cuba untuk perbaiki kehidupan aku lagi,dalam pelbagai aspek,secara keseluruhannya mungkin dari kerjaya aku akan cuba menerobos dunia fotografi dengan lebih mendalam,dan aku cuba untuk jadikan hobi aku tu sebagai satu mata pencarian buat aku,InsyaAllah.Aku melihat trend fotografi sekarang,segalanya nampak mudahselaras dengan teknologi penghasilan gadjet yang sempurna,hinggakan kamera kompak pon kadang kala boleh menghasilkan gambar yang baik.Juga teknologi "editing" gambar yang semakin maju,dengan kepelbagaian "software2" untuk meng"edit" foto di pasaran,maka dengan hanya sedikit gubahan kadang kala boleh menghasilkan sesuatu yang menarik.Namun melihat kepada dunia fotografi yang ada sekarang ni,dengan lambakan sang2 fotografi yang hebat2 belaka,cubaan aku untuk masuk mungkin akan jadi sukar,atau mungkin aku perlukan sesuatu yang lain namun masih lagi terikat dengan fotografi,aku akan fikirkan kemudia.Hehehe...


Bulan 2 menghampiri mengingatkan aku seorang insan,sebab hari lahir dia pada tanggal 1 Feb,jadi aku rasa elok aku bagi sedikit ucapan untuk dia kat sini.Kalau dia tengok la..hehehe.


Selamat Hari Lahir buat Syafika Zain,semoga Allah merahmati setiap perjalanan hidup kamu,melindungi kamu,dan beri kebahagiaan yang kamu perlukan kini dan selamanya.Ceria2 selalu! :)


Cukup kot aku berleter untuk kali ni,mungkin kita akan jumpa lagi lain kali,InsyaAllah.


Amirul

Tiada ulasan: