Ahad, 11 April 2010

Berkabung.

Assalamualaikum....

Lama gila aku tak update blog aku ni,masih lagi dalam suasana baru,yang masih segar.Buat pengetahuan semua,aku kini berada di Penang dan bukan di PTP lagi okay,baru sebulan lebih sikit aku kat sini,so masih lagi menyesuaikan diri dengan keadaan kerja baru,jalan2 baru,cuaca baru,dikelilingi awek2 baru,hahahaha....

Aku sekarang bekerja di Jabil Penang,sebagai technician gak,tapi aku rasa job scope aku kat sini lebih luas dan aku boleh dapat banyak pengalaman,Alhamdulillah.Banyak lagi rupanya yang perlu aku belajar.Aku insan yang kerdil.

PENANG,aku pertama kali sampai sini aku rasa sangat teruja,pertama aku dapat tengok dengan mata kepala aku sendiri keindahan jambatan Pulau Pinang,antara lambang kemegahan Penang dan Malaysia,sejurus aku terpana dengan keindahan lautan yang terbentang di sekeliling nya,MasyaAllah...Indah sungguh ciptaanMu.Aku juga teruja kerana aku dah sampai ke salah satu tempat yang aku ingin lawati,heritage town kata orang putih,terlalu banyak sejarah di Penang ni yang perlu aku teroka.

Setakat ni aku dah pergi ke Batu Feringgi,persisiran pantai yang panjang,banyak hotel2 mewah termasuk Hard Rock terpacak kat sana,hebat.Bukit Jambul,tempat aku memanjat,dah 2 kali aku panjat,penat dan puas,sangat puas,dari atas,aku dapat lihat Penang yang sentiasa sibuk,jambatan yang gah,dan lautan yang luas.Padang Kota Lama@Padang Esplanade,tempat warga Penang melepak aku rasa,juga berhampiran laut,yang aku kagum,sepanjang perjalanan aku di tengah2 kota tu dikelilingi bangunan2 bentuk vintage,cantik..sangat cantik,ruginya aku takda kamera canggih.Balik Pulau,jalan bengkang bengkok yang boleh menguji skill pemanduan semua,naik bukit beb!Lorong Kulit,ya!tempat yang aku sangat2 mahu pergi,kenapa?cuba pergi sendiri,aku tak tahu nak cakap.Yang boleh aku cakap,old skool dan vintage beb!dan banyak lagi tempat aku dah pergi dalam sebulan ni termasuk Padang Besar,Perlis.

Dan aku masih lagi berusaha untuk menyesuaikan diri dengan cuaca pulau ni juga keadaan jalan yang sentiasa sesak,dan pemandu2 yang sangat "berhemah".Makanan,aku boleh jadi gila kalau bercakap pasal makanan di Penang ni,kedai bersepah dan makanannya jauh lebih murah berbanding Johor.Makin kembang la aku jawabnya,hahaha...

Okay,itu sahaja setakat ni,lain kali aku update lagi,dengan gambar2 terbaru aku.

Salam sayang buat semua yang mengunjungi blog aku.
Juga salam rindu buat keluarga aku,juga mereka2 yang aku sayang selalu.

Amirul.

Tiada ulasan: